Студенттік ғылыми үйірмелер
Студенттік ғылыми үйірме (СҒҮ) - студенттерді ғылыми зерттеулерге тартудан, әртүрлі деңгейдегі студенттік ғылыми іс-шараларға қатысудан көрінетін студенттердің ғылыми-зерттеу қызметін ұйымдастыру нысаны.
СҒК жұмысының негізгі мақсаты студенттердің шығармашылық дамуы үшін қолайлы жағдайлар жасау және дамыту, олардың сыни ойлауын қалыптастыру және ғылыми-зерттеу әлеуетін ашу болып табылады.
Оқудың кез келген нысанындағы әрбір студент ХКК мүшесі бола алады. Ғылыми үйірмелерге жазылу оқу жылы бойы тұрақты жүргізіледі.
Оқытушылардың жетекшілігімен студенттер жобалық жұмыстарды орындау дағдыларын меңгереді. Жобаларды орындау студенттердің әр түрлі деңгейдегі, соның ішінде халықаралық іс-шараларға қатысуын көздейді. Барлық СҒК жұмысының нәтижелері ғылыми-зерттеу жұмысы бойынша қорытынды колледжішілік конференцияда ұсынылады.
Оқудан тыс орындалатын СҒЗЖ негізгі нысандары:
* Пәндік үйірмелер;
* Ғылыми және ғылыми-практикалық конференцияларға қатысу;
* әртүрлі деңгейдегі ғылыми конкурстарға қатысу.
Пәндік үйірмелер
СҒЗЖ-ның бұл түрі көбінесе төменгі курс студенттерімен жұмыс істеу кезінде қолданылады. Жетекшілері ретінде оқытушылары жалпы гуманитарлық және арнайы пәндер. Ғылыми үйірме СҒЗЖ-дағы ең алғашқы қадам болып табылады және оның қатысушыларының мақсаттары қарапайым. Көбінесе бұл баяндамалар мен рефераттарды дайындау, олар кейін үйірме отырыстарында немесе ғылыми конференцияда тыңдалады. Үйірме топ, курс, мамандық, кейде бүкіл колледж мүшелерін біріктіре алады
Үйірмелердің жұмысы әдетте келесідей:
Ұйымдастырушылық жиналыста баяндамалар мен рефераттар тақырыптары сайлау арқылы таратылады, содан кейін мұғалім әр тақырып үшін негізгі және қосымша әдебиеттердің болуын көрсетеді және жақын арада жұмыс жоспарын ойластыруды ұсынады. Тақырыптарды бөлу тек таңдаулы болуы керек, әсіресе колледжде білім алудың басында адам өз мүдделері мен құмарлықтарына ие болу үшін жеткілікті дамыған.
Тақырыптарды бөлгеннен кейін үйірменің негізгі және негізгі жұмысы басталады. Алдымен басты рөл оның жетекшісіне тиесілі. Бұл оның тәжірибесіне, таланты мен шыдамдылығына байланысты, жас зерттеушілердің алғашқы қызығушылығы ойластырылған жұмысты ауыстыра ма, әлде бәрі бастапқы кезеңде қалады ма. Әрбір студентті бақылап, жұмыс барысында туындауы мүмкін мәселелерді болжауға тырысу керек.
Егер үйірме жұмысының бастапқы кезеңі сәтті өтіп, тақырыптардың басым бөлігі жұмысқа қабылданса, онда сөз сөйлеу кестесі жасалып, дайын баяндамаларды тыңдау басталады. Әдетте, үйірменің бір отырысында екіден көп емес сөз сөйлеу тыңдалады, өйткені тек осы жағдайда ғана әрбір баяндаманы егжей-тегжейлі талқылауға, сұрақтар қоюға және оларға толық жауаптар алуға болады. Сонымен қатар, көптеген есептерді қабылдау қиын және үйірме мүшелерінің белсенділігі мен қызығушылығы төмендеуі мүмкін.
Үйірме жұмысын қорытындылау формалары баяндамалар конкурсы, ғылыми конференциялар мен пәндік олимпиадаларға қатысу, дөңгелек үстелдер өткізу, ғалымдармен кездесулер өткізу, сондай-ақ ғылыми жинақтарда үздік жұмыстардың тезистерін жариялау болуы мүмкін.
Ғылыми және ғылыми-практикалық конференцияларға қатысу
Конференцияда Жас зерттеушілер өз жұмыстарымен кең аудитория алдында сөйлесуге мүмкіндік алады. Бұл студенттерді болашақ қойылымды мұқият пысықтауға, шешендік қабілеттерін шыңдауға мәжбүр етеді. Сонымен қатар, әркім өз жұмысының жалпы деңгейде қалай көрінетінін салыстырып, тиісті қорытынды жасай алады. Ғылыми-практикалық конференциялар, өз атауына сүйене отырып, теориялық ғылыми есептерді ғана емес, практикалық мәселелерді шешу жолдарын талқылауды да қамтиды. Көбінесе олар колледж қабырғасынан тыс жерде және колледж серіктестік қарым-қатынасты сақтайтын ЕПМ аумағында өткізіледі. Мысалы, ғылыми-практикалық конференция Студенттердің өндірістік оқыту нәтижелері бойынша өткізілуі мүмкін (UPS, PPP), олар белгілі бір проблемаларға тап болған кезде, медициналық мекеме қызметкерлері мен оқытушылардың көмегімен оларды шешу жолдарын табуға тырысады. Мұндай конференциялар медициналық колледж бен емдеу-алдын алу ұйымдары арасында тығыз достық байланыс орнатуға ықпал етеді, сондай-ақ студенттерге зерделенген теорияны практикада қолдануға үйренуге көмектеседі.
Оқудың кез келген нысанындағы әрбір студент ХКК мүшесі бола алады. Ғылыми үйірмелерге жазылу оқу жылы бойы тұрақты жүргізіледі.
Оқытушылардың жетекшілігімен студенттер жобалық жұмыстарды орындау дағдыларын меңгереді. Жобаларды орындау студенттердің әр түрлі деңгейдегі, соның ішінде халықаралық іс-шараларға қатысуын көздейді. Барлық СҒК жұмысының нәтижелері ғылыми-зерттеу жұмысы бойынша қорытынды колледжішілік конференцияда ұсынылады.
2022-2023 оқу жылында жұмыс істейтін студенттік ғылыми үйірмелер::
* "Мейірбике ісінің негіздері" ХКК. ХКК жетекшісі: Қуанышбаева д. р.
* "Балалар аурулары" ХКК. ХКК жетекшісі: Сыдыққызы г.
* "Акушерия және гинекология" ХКК. ХКК басшысы: Нургазинова Н.М.
* СНК "Жалпы хирургия, анестезиология және реанимация". ХКК басшысы: Жумабаев М. Ж.
* "Ішкі аурулар" ХКК. ХКК жетекшісі: Курманова ж. С.
* "Физиотерапия, ЕДШ, массаж" СНК. ХКК басшысы: Саянова А. Б.
* "Компьютерлік Технологиялар" ХКК. ХКК жетекшісі: Бейсенбаева Д. К.
* "Анатомия" СНК. ХКК жетекшісі: Қадырбаева Н. К.
* СНК "Физиология, жалпы патология". ХКК басшысы: Шакетова А. Ж.
* "Дене тәрбиесі" ХКК. ХКК жетекшісі: Канапиянова А. Ж.
* "Психология және өзін-өзі тану"ХКК. ХКК жетекшісі: Узбеханова А. С.
* СНК "Физика, математика". ХКК жетекшісі: Хамзина А. А.
* "Жұқпалы аурулар" ХКК. ХКК жетекшісі: Топорова Е. А.
* СНК "Химия". ХКК басшысы: Рахимжанова А. Ж.
* "Жалпы гигиена" СНК. СҒК басшысы: Тұрдығазина І.С.
* "Микробиология" ХКК. ХКК жетекшісі: Ахмадиева Ж. К
* "Фармация"ХКК. ХКК жетекшісі: Терехина И. И.
* Әлеуметтік – гуманитарлық пәндер бойынша СҒҮ. ХКК жетекшісі: Мұсақызы Д.
* Тілдік пәндер бойынша СҒҮ. ХКК басшысы: Баекенова Р. С.
* "Медициналық биология" ХКК. ХКК басшысы: Рүстемова А. Р.
* СНК "металл-керамикалық құрылымдарды дайындау техникасы". ХКК жетекшісі: Коробков К. С.
* "Биохимия" ХКК жетекшісі: Бейсенова А. Т.
Кабинет меңгерушілері ғылыми үйірмелердің жұмысына жәрдемдеседі, үйірмелердің отырысына зерттеу тақырыбына қатысты мәселелерді шығарады, оқытушылар құрамын студенттер жұмыстарының ғылыми жетекшілері ретінде тартады.
Ғылыми үйірмелердің отырыстары колледждің негізгі іс-шараларының күнтізбелік жоспарларымен және ЦӘК жоспарларымен белгіленген күндерде өткізіледі.
Үйірмелер жұмысы инновациялық білім беру технологияларын таратуға, оқытушылар мен студенттердің ғылыми-зерттеу жұмыстарын дамытуға ықпал етеді.
Колледждегі үйірме жұмысының негізгі түрлері студенттердің оқу-зерттеу жұмысы және шығармашылығы болып табылады. Оқу, аудиториядан тыс ғылыми-зерттеу жұмысы және бұқаралық іс-шараларды ұйымдастыру СЖБТ-ның негізгі бағыттары болып табылады.
Үйірмелердің отырыстары 2 айда бір реттен кем емес өткізіледі. Ғылыми семинарлардың (отырыстардың) жұмысы міндетті түрде хаттамаланады.
СҒК жұмысы туралы есептер жыл соңында қосымшалармен жасалады және колледждің ғылыми-әдістемелік бөліміне циклдік комиссия меңгерушісі мен ғылыми жетекшінің қолы қойылып ұсынылады.
Студенттердің үздік ғылыми хабарламалары түрлі деңгейдегі ғылыми конференцияларға қатысу үшін ұсынылады. Үздік жұмыстар ҚР Білім және ғылым министрлігінің бұйрығы бойынша өткізілетін студенттердің үздік ғылыми жұмысына арналған республикалық конкурсқа қатысуға ұсынылады.
№ 1 кестеден көріп отырғанымыздай, колледжде көптеген пәндік ғылыми-зерттеу үйірмелері жұмыс істейді. Онда колледждің барлық студенттік қоғамдастығының 40% - дан астамы айналысады.
Кесте №1
Оқу жылы |
Пәндер бойынша студенттік ғылыми үйірме: |
СҒҮ қатысушылар саны |
Оқу жылына арналған тақырып |
2022-2023 оқу жылы |
|
42 |
"Covid-19-дан өткен ағзаның ағзалары мен жүйелерінің күйіне әсері" |
|
40
|
"Физика-химиялық әдістерді қолдана отырып жасалатын массаж" |
|
3. "Терапиядағы мейірбике ісі және ішкі аурулар" СҒҮ |
42 |
"Тыныс алу органдары ауруларын диагностикалаудың заманауи әдістері" |
|
|
68 |
"Мұхтар Әуезовтің туғанына 125 жыл" |
|
5. «Фармация» СҒҮ |
29 |
"Фармацевт үшін кәсіби қасиеттер" |
|
|
65 |
"Физиканың медицинадағы маңызы" |
|
|
57 |
"Химия және оның адам өміріндегі рөлі"
|
|
8. «Жалпы хирургия» СҒҮ
|
45 |
"Жалпақ аяқтар, аяқтың деформациясы"
|
|
|
42 |
"Балалардағы анемия"
|
|
|
51 |
Сүт. Адамға сүт арқылы берілетін аурулар. Сүттің сапасын анықтау
|
|
11. «Акушерство және гинекология» СҒҮ |
39 |
"Жүктілікті дайындау және жоспарлау"
|
|
|
70 |
"Темекі шегудің адам ағзасына әсері"
|
|
|
42 |
«Тұқым қуалаушылықтың ерекшеліктері» |
|
|
63 |
"Ахмет Байтұрсынов-халқымыздың мақтанышы" |
|
|
50 |
"Жастарға патриоттық тәрбие беру-қоғам мен мемлекеттің табысты дамуының кепілі" |
|
|
42 |
"Толық алмалы-салмалы пластиналы протездерді жасаудың заманауи әдістері" |
Студенттік ғылыми үйірмелердің жұмысы білім алушылардың құзыреттерін дамытуға, білім беру нәтижесіне тікелей қол жеткізуге және шығармашылық әлеуетті дамытуға бағытталған. Қазіргі уақытта колледжде 15-тен астам пәндік үйірме жұмыс істейді. Олар бүкіл студенттер қауымдастығының 40% - дан астамын қамтиды. Студенттік ғылыми үйірмелердің жұмысына 2019-2020 оқу жылында – 595 студент, 2020-2021 оқу жылында – 689 студент және 2021-2022 оқу жылында – 787 студент, 2022-2023 жылдары – 876 студент жұмылдырылды. Ғылыми-зерттеу жұмыстарымен айналысатын білім алушылардың саны жылдан жылға артып келеді. Білім алушылардың ғылыми-зерттеу жұмысына қатысуы нәтижелі болып табылады, жыл сайын Студенттер үйірмелер жұмысының нәтижелерімен түрлі деңгейдегі конференцияларға қатысады және жүлделі орындарға ие болады.